شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
بیلبورد سفرگردشگری نوین

۱۰ مقصد برتر برای سفرهای انفرادی در جهان

همه می‌دانیم که برخی مقاصد برای سفرهای انفرادی مناسب‌تر از دیگر انواع سفر هستند؛ این در حالی است که برخی مکان‌ها در دنیا وجود دارد که سفرهای تفریحی به آنها در قالب گروهی بهتر است. با استفاده از اطلاعات Airbnb، اقامت برای تعطیلات انفرادی و مسافرت‌های تک نفره در شهرهای مختلف جهان در طول کل سال ۲۰۱۶ به دست آمده که در ادامه به ۱۰ شهر برتر این فهرست اشاره خواهیم کرد.

۱۰- بوسان، کره‌جنوبی: این شهر با بیش از ۵/ ۳ میلیون نفر سکنه، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کره جنوبی محسوب می‌شود. این شهر دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی به شمار می‌رود و به دلیل سواحل چشمه‌های آب گرم و جاذبه‌های توریستی دیگر مانند غذاهای متنوع و معابد بودایی که در ناحیه کوهستانی این منطقه جای گرفته‌اند، معروف است. محبوبیت این شهر در بین مسافران انفرادی ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

۹ – شارلوت، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا: شارلوت بیشتر به دلیل اینکه یکی از بزرگ‌ترین مراکز بانکی در ایالات متحده پس از شهرهایی مانند نیویورک است، شناخته می‌شود؛ اما با این حال به دلایل توریستی و داشتن موزه‌ها و مناظر زیبا نیز مورد توجه گردشگران بوده و با افزایش محبوبیت ۱۰۶ درصدی از سوی مسافران انفرادی روبه‌رو شده است.

۸- مکزیکوسیتی، مکزیک: این شهر که پایتخت مکزیک محسوب می‌شود، غذاهای بی‌نظیر، تاریخ و سبک زندگی یکتایی دارد و گردشگران مستقلی که از آن بازدید کرده‌اند، بیش از ۱۰۹ درصد افزایش یافته‌اند.

۷- اوکلند، نیوزیلند: این شهر یکی از مکان‌های مورد علاقه برای سفر شهروندان بریتانیایی است که هر ساله با هجوم گردشگران این کشور روبه‌رو می‌شود. مناظر بی‌نظیر و فرهنگ خاص آن مانند آهنربایی برای جذب گردشگران عمل می‌کند. علاوه بر این موارد، محبوبیت آن در میان گردشگران انفرادی ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

۶- سائوپائولو، برزیل: این شهر که به‌عنوان پایتخت غذای آمریکای لاتین شناخته می‌شود، پر از رستوران‌هایی است که بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی را برای مشتریان و گردشگران فراهم می‌آورند. شهر سائوپائولو از نظر گردشگران فردی با اقبال خوبی مواجه شده و با افزایشی ۱۲۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

۵- ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی: با توجه به انبوهی از پروژه‌هایی که در این کشور در حال انجام شدن هستند، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی به مرکزی کاملا خلاق و محبوب برای وبلاگ‌نویسان گردشگری و کاربران فعال اینستاگرام تبدیل شده است. بازار مد این شهر نیز بسیار جالب است و همین موارد موجب شده ژوهانسبورگ در رزروهای مربوط به Airbnb 135 درصد محبوب‌تر شود.

۴- پلایا دل کارمن، مکزیک: این منطقه با سواحلی با آبی بی‌نظیر و ماسه‌های سفید، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافرانی به شمار می‌آید که دست به سفرهای انفرادی می‌زنند. این ساحل، چشم‌اندازی مشابه سواحل اروپایی دارد و بسیار مهم و دیدنی است. همین امر موجب شده پلایا دل کارمن در رزروهای شرکت Airbnb با افزایش ۱۴۱ درصدی همراه باشد.

۳- کلن، آلمان: این شهر قطب فرهنگی آلمان محسوب می‌شود و از این رو، دلیل خوبی برای گردشگران بازدیدکننده از آن وجود دارد. کلیسای زیبایی به سبک گوتیک در کنار مقاصد دیدنی متنوع و صحنه‌های هنری موجب افزایش تقاضای بازدید از این شهر از سوی گردشگران انفرادی به میزان ۱۴۲ درصد شده است.

۲- هو شی مینه، ویتنام: جالب است که یک شهر از ویتنام در این فهرست جای گرفته است. این شهر با غذاهای بی‌نظیر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا به یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر برای گردشگران انفرادی تبدیل شده و رزروهای Airbnb برای سفر به آن رشدی ۱۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

۱- کانکون، مکزیک: این شهر بسیار زیبا توانسته است رتبه نخست را از نظر رشد گردشگران انفرادی به دست آورد. علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، این شهر با داشتن ماسه‌های طلایی، خرابه‌های تمدن مایا و برخی دیگر از جاذبه‌های باستانی و دیدنی، حالا به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است.

?منبع: دنیای اقتصاد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.