پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
گردشگری پایدار

شکم‌گردی تایلندی

قبل از هر چیز ، از شما دعوت میکنیم که ویدیوی زیر را ببینید:

 

از دید گردشگران خارجی، غذاهای خیابانی تایلند چندش‌آور و مشمئزکننده هستند: از کرم و سوسک سرخ‌شده گرفته تا عقرب و عنکبوت در قفسه‌های این رستوران‌های خیابانی پیدا می‌شود. این غذاها اصلا بهداشتی به نظر نمی‌رسند ولی درواقع، غذاهای خیابانی تایلند خطرناک‌تر از فست‌فودهای پرچرب کافه‌ها و رستوران‌های اروپایی نیستند.

تایلندی‌ها وجدان کاری خوبی دارند و به بهداشت شخصی خود بسیار اهمیت می‌دهند. فروشندگان بسیار تمیز و مرتب هستند و داغی و تندوتیزی غذاها، خود مثل نوعی ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند. همه‌چیز از مواد اولیه تازه تهیه شده است؛ شرایط اقلیمی تایلند طوری است که مواد اولیه تازه در همه فصول یافت می‌شود. میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و ماهی در هوای گرم تایلند زود فاسد می‌شوند و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را برای مدت چند روز نگه داشت که این مسئله باعث می‌شود آشپزها همیشه از مواد غذایی تازه استفاده کنند. پس خیالتان راحت باشد. این غذاهای خیابانی از غذاهای رستورانی بدتر نیستند، شاید حتی تازه‌تر از آن‌ها باشند. از دیگر مزایای این غذاهای خیابانی ارزان بودن آن‌ها است. یک شام کامل فقط چند دلار هزینه روی دست شما می‌گذارد.

تایلندی‌ها عادت دارند در خیابان غذا بخورند. در میان تایلندی‌هایی که در خیابان غذا می‌خورند از هر قشری می‌توان یافت؛ از قشر فقیر با لباس‌های مندرس و نامرتب گرفته تا متخصصان و مدیران تحصیل‌کرده و باکلاس با اتومبیل‌های آخرین سیستم و ساعت‌های گران‌قیمت بر دستشان. توریست‌ها هم دراین‌بین مستثنا نیستند. فروشندگان فقط در پایتخت می‌توانند انگلیسی صحبت کنند و فروشندگان شهرهای کوچک خیلی انگلیسی نمی‌دانند. به‌جای حفظ کردن اسامی عجیب‌وغریب این‌همه غذا، می‌توانید از انگشتانتان کمک بگیرید. فقط با اشاره انگشت حرف بزنید و این هم یکی دیگر از مزایای غذا خوردن در خیابان نسبت به رستوران است که در بهترین حالت با منویی تصویردار از شما پذیرایی می‌شود

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.