جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
رویداد گردشگرینوآوری

تهران تراول شو؛ اولین شو تاک سفر ایران

 

 از مدت‌ها پیش بحث این بود که برای سفر یک رویداد مثل تدکس TDEX برگزار کنیم.

کمی هم ایده پردازی شد و داشتیم کلیاتش رو بررسی میکردیم که پیشنهاداتی از آن سوی آب روانه شد که ما شروع کردیم، تو هم بیا

همین داستان باعث شد با رضا پاکروان و بچه‌های تدکس تهران آشنا بشم و بعد از یه دوری همی با همه اینفلوئنسرهای سفر ایران، بزنیم به دل رویداد و تیمی برگزارش کنیم.

حالا خود من هم در این رویداد هم منتور هستم و هم تمام تلاشم رو میکنم برای برگزاری بهترش

حالا تو رویداد چه خبره….اینجا رو بخونید:

 

 

اولین همایش تهران تراول شو برگزار می‌شود

روایتی از جسارت و جرات در سفر

از صفر تا سفر (Tehran Travel Show) دوم آذرماه ۱۳۹۶با حضور رکورداران بین‌المللی سفر در جهان برای نخستین بار در تهران برگزار می‌شود. این همایش با هدف آموزش شیوه‌های سفر مستقل، برای همه  کسانی است که آرزو دارند از سفر بیشتر لذت ببرند. در این همایش که در گالری آریانا برگزار می‌شود، گروهی از با تجربه‌ترین گردشگران بین‌المللی در قالب سخنرانی و کارگاه تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند با شیوه‌هایی متفاوت از همیشه سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند.

 در این رویداد چند رسانه‌ای  سعی شده است درباره موضوعات مهمی چون  انگیزه ، دانش، ابزار، فنون و همچنین جرات سفر همچون فردی با تجربه، مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شرکت‌کنندگان در این رویداد، مهارت و دانش در مورد چگونگی برخورد با موانعی چون ویزا، زمان، زبان و هزینه را می‌آموزند تا بتوانند جرات  و اعتماد به نفس ورود به جهانی مملو از امکانات را بیابند.

از جمله سخنرانان این همایش می‌توان به رضا پاکروان، رکورددار گینس برای سفر به صحرا با دوچرخه نام برد. او عضو انجمن سلطنتی جغرافیای انگلستان است وتا به حال به بیش از ۵۰ کشور سفر کرده است. پاکروان تا پیش از آغاز سفرهای حرفه‌ای خود به‌عنوان یک تحلیلگر ماهر در بورس لندن مشغول  به کار بوده و توانسته با جرات مسیر زندگی خود را به سوی سفر، نویسندگی و فیلمسازی هدایت کند.

تیموتی ورن، گردشگر فرانسوی یکی دیگر از مربیان این همایش است. او به بیش از ۴۰ کشور در سرتاسر ۵‌ قاره سفر کرده و به تنهایی طول نروژ، بیابان‌های پاتاگونیای شیلی و ‌کوه‌‌های صخره‌ای ‌کانادا و هیمالایای نپال را رکاب زد‌ه است.

ژاله فیروزبخت نیز یکی دیگر از سخنرانان این همایش خواهد بود. او متولد تهران، بزرگ شده در انگلستان و ساکن برلین است. او موفق شده علاقه اش به دنیای مُد و سفر کردن را باهم تلفیق کند و به عنوان  یک خریدار ارشد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت های اروپایی کار‌ ‌‌کند. ژاله در حین سفر هایش به اقصی نقاط جهان با تولیدکنندگان مختلف همکاری می‌کند و همچنین برای شرکت خود از دنیای مد و لباس الهام می‌گیرد.

لوکا الفاتی اهل ایتالیا هم از دیگر سخنرانان این همایش است. او تا به حال به صد کشور سفر کرده است. لوکا در سال ۲۰۰۵ با ماشین خود از شهر نیویورک به پاناما سیتی رفت و بعد از آن به به کشورهایی از جمله افغانستان، عراق، ایران و چاد سفر کرد. در سال ۲۰۱۲، تعهد لوکا به کارش، او را به راهنمای سال Wanderlust Expedition مبدل کرد. او مدرس پشتیبانی‌ از زندگی و پیشگیری از تروما، راهنمای کوهستان و نجات غریق است. همچنین به روزنامه نگاران روش های انطباق با محیط های نامانوس را آموزش می‌دهد. نخستین گذر او از کویر دشت لوت در ایران در سال ۲۰۱۵ در National Geographic Traveler پخش شد.

 

همه علاقمندان به این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tehrantravelshow.com  مراجعه کنند

.

One thought on “تهران تراول شو؛ اولین شو تاک سفر ایران

  • Shadi Vasef

    What a nice idea! Looking forward to it

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.