پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
راهنمای سفرویدیو گردشگری

اگر از ارتفاع میترسید، به این پست نگاه نکنید

شجاعت قابل سنجش نیست و چالش‌های زیادی برای سنجش آن به وجود آمده است. اما فکر می‌کنم با انداختن نگاهی به «پل معلق چارلز کونن» (Charles Kuonen Suspension Bridge) به راحتی قادر به تشخیص میزان شجاعت خود باشید. از آگوست ۲۰۱۷ این سازه به طولانی‌ترین پل معلق پیاده‌روی بر روی زمین تبدیل شده است. در کنار زیبایی خارق‌العاده و تحسین برانگیز این پل، احساس سرگیجه نیز در شما ایجاد می‌شود. این پل در «راندا» (Randa) در سوئیس واقع شده و همچون یک افسانه است. این پل در آگوست سال ۲۰۱۷ گشایش یافت و در بین کوه‌های فوق‌العاده زیبای آلپ سوئیس ساخته شده که در بالاترین نقطه در ارتفاع ۸۶ متری از سطح زمین قرار دارد که دارای ارتفاعی معادل ۱۶ زرافه است که روی سر هم ایستاده‌اند.

پیش‌تر از این، مسیر پیاده‌روی دیگری این دو قسمت دره را به هم متصل می‌کرد، اما آن مسیر با سقوط سنگ‌ها خراب شد. ارتفاع بالای پل جدید شاید غیرضروری به نظر برسد، اما آن را از سقوط سنگ‌ها در امان نگه داشته است.

این پل می‌تواند برای مسافران بسیار خوشایند و مطلوب باشد، چرا که رفتن از شهر «زرمات» (Zermatt) به «گرچن» (Grächen) حدود ۴ ساعت طول می‌کشید. در حالی که پل معلق چارلز کونن این مسیر را در صورتی که جرات عبور از آن را داشته باشید، به یک پیاده‌روی ده دقیقه‌ای تبدیل کرده است. اگر در هنگام عبور از دره‌ی کوه‌های آلپ قصد نگاه کردن به پایین را ندارید، به اطراف خود بنگرید. کوه‌های «ماترهورن» (Matterhorn) و «وایسهورن» (Weisshorn) از دور قابل مشاهده هستند. منظره‌ای که احتمالا برای اجتناب از ترس و وحشت نشات گرفته از آکروفوبی (ترس از ارتفاع) مناسب باشد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.