جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
بیلبورد سفر

ترین‌های سفر و گردشگری‌ در اینستاگرام

اینستاگرام ۱۰شهر، ۱۰ موزه، ۱۰ هتل و ۱۰ مکان توریستی پرطرفدار سال ۲۰۱۷ را از نگاه مخاطبانش معرفی کرد. این «ترین‌ها»، موضوع گزارش دیلی‌تلگراف نیز شده است. طبق گزارش این نشریه بریتانیایی، نیویورک، لندن و پاریس در کنار بیرمنگام و چهار پارک دیزنی در میان محبوب‌ترین‌های گردشگری بودند که در اینستاگرام امسال حضوری پررنگ داشتند.
برترین‌های گردشگری ۲۰۱۷ از لنز اینستاگرام
اصل گزارش را در این لینک بخوانید:
http://www.telegraph.co.uk/travel/news/worlds-most-instagrammed-places/

در آخرین گزارشی که اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام ارائه کرده، شهر نیویورک به‌عنوان شهری که بیشترین پست‌ها در ارتباط با آنها منتشر شده، عنوان شده است. این شهر، مسکو، لندن، سائوپائولو و پاریس پنج شهر برتر را در این مورد تشکیل داده‌اند. پاریس در سال گذشته به‌رغم ترس از تروریسم که در سال‌های اخیر خود را بیش از پیش در شهرهای توریستی نشان داد، به بیشترین تعداد گردشگر ورودی در مدت ۱۰ سال اخیر دست یافته بود. جاکارتا، پایتخت اندونزی که در مکان هشتم این فهرست قرار گرفته، تنها شهر آسیایی محسوب می‌شود که در میان ۱۰ شهر برتر از نظر تعداد پست‌های اینستاگرامی گردشگران جای گرفته است. این درحالی است که شهر سن‌پترزبورگ دومین شهر از کشور روسیه در فهرست ۱۰ شهر بوده و در رتبه هفتم قرار گرفته است. از سوی دیگر لندن که بیشترین تعداد پست‌های اینستاگرامی را در بریتانیا داشت، با جاذبه‌هایی مانند برج بریج، هایدپارک و قصر باکینگهام این جایگاه را به‌دست آورده است. براساس گزارش دیلی‌تلگراف، پس از لندن، شهرهای ادینبورو، منچستر، برایتون و بیرمنگام در بریتانیا بیشترین تعداد پست‌های اینستاگرامی را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. شهر لس‌آنجلس در ایالات‌متحده نیز در رتبه ششم بیشترین پست‌ها قرار دارد و استانبول به‌عنوان نهمین شهر و بارسلون به‌عنوان دهمین شهر در این فهرست عنوان شده است.
?۱۰مکان توریستی محبوب
در بخش دیگری از این گزارش، بیشترین پست‌های اینستاگرامی در مورد مکان‌های مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفته است. از این نظر، دیزنی‌لند در آناهایم کالیفرنیا در صدر مکان‌های دنیا در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است. دیزنی‌لند در این راستا موفق به شکست چند جاذبه مهم توریستی مانند میدان تایمز، پارک مرکزی و پل بروکلین در نیویورک و نیز برج ایفل و لوور در پاریس شده است. دیزنی‌لندها در رتبه‌بندی سال‌جاری میلادی، در کشورهای دیگر نیز مهم بوده و در فهرست ۱۰ محل برتر قرار گرفته‌اند. از این میان می‌توان به تفریحگاه دیزنی توکیو، امپراتوری جادویی دیزنی در اورلاندو و پارک ماجراجویانه دیزنی در کالیفرنیا اشاره کرد که به ترتیب در جایگاه‌های پنجم، ششم و نهم جهان واقع شده‌اند.
افزون بر این موارد، میدان تایمز در نیویورک جایگاه دوم، پارک مرکزی همین شهر مکان سوم و برج ایفل مکان چهارم را به‌دست آورده‌اند. در رده هفتم نیز موزه لوور قرار گرفته است و پل بروکلین در شهر نیویورک و لاس‌وگاس استریپ به ترتیب در رتبه هشتم و دهم جای دارند. سالی پک، دبیر گردشگری خانواده در تحلیل این رتبه‌بندی‌ها در روزنامه تلگراف می‌نویسد: «اینکه دیزنی در چهار رتبه از ۱۰ فهرست برتر مکان‌های اینستاگرامی جهان قرار گرفته موجب شگفتی نیست؛ دیزنی محلی است که جادو و نشاط را بهتر از هر جای دیگری منعکس می‌کند. مطمئنا جمعیت‌ شلوغ و صف‌هایی از افراد در آن وجود دارند اما بازهم افراد به دنبال عکس گرفتن در اینستاگرام از آن خواهند بود و از موارد جالب آن افرادی است که لباس‌های عجیب، مانند حیواناتی سخنگو به‌نظر می‌رسند.» وی با اشاره به زیبایی‌ها و جاذبه‌های متفاوت دیزنی، اضافه می‌کند: «دیزنی یک تفریح‌گاه بزرگ است که فضای خاصی ایجاد می‌کند. در دیزنی بوی پخت‌و‌پز بیسکوئیت تا خیابان مین می‌رسد و آتش‌بازی و پخش فیلم در سمت و سوی قلعه «زیبای خفته» همتای دیگری ندارد. در آنجا جادوی بی‌همتایی وجود دارد که ارزش ثبت کردن را دارد.» به باور او مجموعه‌ای از این موارد باعث شده که دیزنی‌لندها جایگاه‌ ویژه‌ای میان عکس‌های توریست‌های اینستاگرام داشته باشند.
 ?هتل‌های معروف اینستاگرامی
این گزارش به هتل‌هایی که بیشترین عکس‌ها از آنها در اینستاگرام طی سال ۲۰۱۷ به اشتراک گذاشته شده نیز پرداخته است. لاس‌وگاس استریپ شاید با کمک اینکه ۶ هتل از ده هتل با بیشترین پست‌های اینستاگرامی در امسال در نوادا قرار داشته‌اند، به این رتبه دست یافته باشد. این درحالی است که هتل «ماریناسندزبی» در سنگاپور که اثر شگفت‌انگیزی از نظر معماری است، به‌دلیل محبوبیتش به رتبه نخست هتل‌هایی که بیشترین عکس آنها در اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ منتشر شده، دست یافت. پس از این هتل سنگاپوری، هتل بلاگیوی لاس‌وگاس رتبه دوم را در اختیار گرفته و هتل ونیزی نیز در همین شهر، رده دوم را به‌دست آورده است. علاوه بر این هتل‌ها، هتل آتلانتیس دبی رده‌چهارم، ام‌جی‌ام‌ گراند لاس‌وگاس جایگاه پنجم، هتل کاسموپولیتن همین شهر رده ششم، هتل وین بازهم در لاس‌وگاس در رتبه هفتم، سیزرز پالاس یا همان قصر‌قیصر در همین شهر رتبه هشتم، هتل فونتین‌بلو ساحل میامی در فلوریدا رتبه نهم و در نهایت هتل پاریس لاس‌وگاس رده دهم را به خود اختصاص داده‌اند. جالب است در دبی، شهری که با معماری جالب خود شناخته می‌شود و عکس‌های اینستاگرامی و سلفی‌های زیادی از برج خلیفه، بلندترین برج جهان گرفته می‌شود، تنها هتل آتلانتیس است که در فهرست‌های برتر جای گرفته است.
 ?۱۰ موزه‌ نخست
در همین حال، رتبه‌هایی که در اینستاگرام برای محبوب‌ترین موزه‌های جهان براساس تعداد عکس‌های منتشر شده از آنان در این اپلیکیشن اعلام شده، تقریبا همان موزه‌هایی است که افکار عمومی با آن آشنایی بسیار خوبی دارند. موزه لوور پاریس در رده نخست این فهرست دیده می‌شود. همچنین، چهار مورد از این لیست در شهر نیویورک قرار گرفته‌اند که شامل موزه هنر متروپولیتن، موزه هنر مدرن، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه هنر آمریکایی ویتنی است که به ترتیب در رده‌های دوم، سوم، ششم و هفتم قرار گرفته‌اند. موزه‌های بریتانیایی نیز سه نماینده در میان ۱۰ موزه برتر دارند. موزه بریتیش در لندن در رده پنجم این فهرست جای گرفته و موزه‌ ویکتوریا و آلبرت و نیز موزه تاریخ طبیعی در این شهر به ترتیب جایگاه‌های هشتم و نهم را اشغال کرده‌اند. شهر لس‌آنجلس نیز با داشتن دو نماینده در رتبه‌های چهارم و دهم نشان داده که این ۱۰ موزه تنها در ۴ شهر جهان جای گرفته‌اند. موزه هنر این شهر در جایگاه چهارم فهرست جهانی بیشترین عکس‌های اینستاگرامی از موزه‌ها قرار گرفته و موزه بستنی آن هم رتبه دهم را از این نظر در اختیار دارد. موزه بستنی لس‌آنجلس در ماه گذشته یک شعبه جدید در سان‌فرانسیسکو افتتاح کرده بود. بنا بر آخرین گزارش‌ها، اینستاگرام ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که از این میان ۲۰ درصد از ایالات‌متحده آمریکا هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.