سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
آموزش گردشگریراهنمای سفر

تجهیزات الکترونیکی موردنیاز برای سفر

اگر خوش‌شانس باشید در سفر به شما خوش می‌گذرد، اما اینکه به سفر بروید و آسایش و امکاناتی را که در خانه‌دارید را نتوانید با خود ببرید و آن‌ها را در خانه جا بگذارید کمی آزار‌دهنده است. مثلاً شما باید سعی کنید خودتان را سرگرم کنید، امیدوار باشید تا چمدانتان را گم نکنید و مراقب باشید که در سفرهای دریایی گجت‌هایتان را داخل آب نیاندازید. لوازم جانبی‌ای که در این لیست برای‌تان قید کرده‌ایم به شما کمک می‌کند تا بر تمام مشکلات ذکرشده فوق غلبه کنید. همچنین با کمک آن‌ها می‌توانید از شر صداهایی که در طول سفر مزاحم شما می‌شوند خلاص شوید، نگران خالی شدن باتری دستگاه‌هایتان نشوید و همچنین به گوشی موبایلتان کمک کنید تا از افتادن به درون آب جان سالم بدر ببرد. بهتر است یک‌بار برای همیشه تمامی این تجهیزات را تهیه کنید تا اگر فرصت خوبی برای سفر پیش‌آمد دیگر به دنبال آماده‌سازی وسایل مورد‌نیاز نباشید.

? یک روتر همراه چندکاره 

اگر هتل شما تنها از اتصال سیمی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کند یا اینکه دوست دارید اتصال بی‌سیم امنی را فقط برای خودتان ایجاد کنید، باید به فکر خرید یک روتر مسافرتی همراه هوو توو تریپمیت الیت (HooToo TripMate Elite) باشید. این روتر علاوه بر اینکه برای شما امکان جست‌وجویی امن در اینترنت را فراهم می‌کند، دارای دو پورت یو‌اس‌بی نیز می‌باشد که به شما امکان شارژ دستگاهایتان را هم می‌دهد، این روتر همچنین مجهز به یک باتری داخلی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپری است که به شما امکان شارژ دستگاه‌هایتان هنگامی‌که در حال حرکت هستید را هم می‌دهد و مانند یک پاور بانک عمل می‌کند. شما حتی می‌توانید هارد اکسترنالتان را به یکی از درگاه‌های یو‌اس‌بی این روتر وصل کنید تا آهنگ‌ها و فیلم‌های موجود در هارد را به راحتی بر روی شبکه به اشتراک بگذراید که این قابلیت برای سرگرم کردن خود هنگام پرواز بسیار مناسب است. یکی از نقدکنندگان در وب‌سایت آمازون از این وسیله به‌عنوان یک چاقوی سوئیسی الکترونیکی یادکرده است.

? پاوربانک و  یا باطری همراه با ظرفیت بالا 

امروزه باتری‌های خارجی یا همان پاور بانک‌ها بسیار محبوب شده‌اند، اما به این دلیل که هرچقدر ظرفیتشان بیشتر می‌شود سایزشان نیز افزایش پیدا می‌کند، اکثر مردم فقط یک پاور بانک کوچک برای خودشان دارند. اما اگر به فکر خودتان هستید باید به فکر خرید یک باتری بزرگ و پرظرفیت مانند نمونه‌ای باشید که کمپانی انکر (Anker) تولید کرده است. این دستگاه کمتر از نیم کیلو وزن دارد و می‌تواند یک آیفون ۶ را حدوداً هفت بار شارژ کند. شاید فکر کنید که هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مدام به این فکر کنید آیا شارژ دستگاهتان تا پایان یک گردش همراهی‌تان می‌کند یا نه اما بدتر از آن این است که مجبور باشید تا برای شارژ دستگاهتان صبر کنید تا به اقامتگاهتان برسید یا اینکه به دلیل خالی بودن باتری تماس‌‎ها و دسترسی به اینترنت را از دست بدهید. همچنین این دستگاه دارای دو پورت یو‌اس‌بی نیز است که می‌تواند به یکی از همراهان شما نیز یاری برساند.

? مبدل سطح ولتاژ برق 

هنگام سفر دستگاه‌هایتان را نسوزانید، این جمله از یک گردشگر باتجربه به یادگار مانده‌ است که توانسته تابستان سال گذشته تمام دستگاه‌هایش را سالم نگه دارد. ممکن است قیافه این دستگاه کمی حرفه‌ای به نظر بیاید، اما اگر قصد سفر برای مدتی طولانی رادارید شاید بهتر باشد تا یک مبدل شبیه به همین مبدل که توسط کمپانی بستک (BESTEK) ساخته‌شده است را همراه خود ببرید. این مبدل علاوه بر سه خروجی که برای دوشاخه‌ها دارد، شامل چهار خروجی یو‌اس‌بی نیز می‌شود تا شما مجبور نباشید آداپتورهای زیادی را با خود به سفر ببرید و می‌توانید گوشی یا تبلت خود را مستقیماً به این دستگاه وصل کنید. اگر قصد سفر به اروپا، ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و یا استرالیا رادارید این دستگاه می‌تواند تمامی نیاز‌های شمارا برآورده کند.

? اسپیکر بلوتوث ضدآب 

اگر قرار است برای سفر به کنار دریا بروید، به همراه داشتن یک اسپیکر بلوتوث ضد آب ایده بسیار خوبی محسوب می‌شود. با این وسیله می‌توانید بدون اینکه نگران خراب شدن آن توسط یک موج بزرگ یا باریدن باران بر روی آن باشید، به‌راحتی به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید. یکی از مقاوم‌ترین گزینه‌ها، اسپیکر فلیپ ۴ کمپانی جی‌بی‌ال (JBL’s Flip 4) است که توانسته از پس خشن‌ترین و سخت‌ترین تست‌‌ها جان سالم بدر ببرد این دستگاه در تست‌های انجام شده تا ده دقیقه کامل زیرآب سالم مانده‌ است. این اسپیکر همچنین به‌قدری کوچک است که به‌راحتی درون کیف مسافرتی یا کیفی که بر ای رفتن به ساحل در نظر گرفته‌اید جا می‌شود.

? یک وسیله استریم همراه 

اگر قرار است که مدت زیادی مانند یک یا دوهفته را در اتاق هتلتان سپری کنید و قصد دارید پس از بازدید از مناظر و مکان‌های مختلف کمی استراحت کنید و کمی از فیلم‌های موجود در یوتیوب را تماشا کنید، روکو (Roku) بهترین انتخاب برای شماست. دلیل ما برای انتخاب این محصول بسیار قابل توجیه است، کارکرد این دستگاه بسیار عالی بوده و هرگونه تأخیر مربوط به اپلیکیشن است و ربطی به دستگاه روکو ندارد. کیفیت خروجی این دستگاه حداکثر ۱۰۸۰p است که اگر هتلی که در آن اقامت دارید بسیار گران‌قیمت و فوق پیشرفته نباشد و شما در اتاق خود یک تلویزیون باکیفیت ۴k نداشته باشید، بسیار مناسب است. بهترین نکته دستگاه روکو این است که نه‌تنها جای زیادی اشغال نمی‌کند، بلکه برای استفاده از آن تنها به یک پورت یو‌اس‌بی تلویزیون نیاز خواهید داشت و نیازی به کابل برق هم ندارد.

? مونوپاد 

هنوز مشخص نیست که آیا این مسئله که همه گردشگران با خود یک مونوپاد دارند خوب است یا بد… اما اگر قصد خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارید ما مدلی که توسط کمپانی فوگتک (Fugetek) تولیدشده است را پیشنهاد می‌کنیم که به وسیله بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود. به‌محض اینکه این دستگاه را به گوشی خود متصل کردید می‌توانید با استفاده از دکمه‌های موجود بر روی دسته آن عکس بگیرید یا زوم کنید. این مدل می‌تواند تا ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر باز شود و علاوه بر اینکه هم با سیستم عامل آی‌او‌اس و هم با گوشی‌های اندروید سازگار است، می‌تواند با دوربین‌های دیجیتال و گوپرو نیز استفاده شود. نظرات مردم درباره کیفیت ساخت و طراحی این دستگاه در آمازون عموماً مثبت می‌باشد، اما بعضی از کاربران گله‌دارند که برخلاف ادعای شرکت سازنده، این وسیله برای نگه‌داشتن دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر (DSLR) زیاد مناسب نیست و دوام کافی ندارد.

? یک محافظ گوشی با باتری داخلی 

اگر در حال سفر هستید و حوصله حمل یک پاور بانک را ندارید، می‌توانید یک قاب محافظ که دارای باتری نیز می‌باشد برای گوشی خود تهیه نمایید. همان‌طور که قبلاً گفتیم، هیچ‌چیز بدتر از این نیست که وسط گردش باتری گوشی‌تان تمام شود. این محصول از کمپانی انکر می‌تواند درحالی‌که فقط یک‌چهارم اینچ به ضخامت آیفون ۶ شما اضافه می‌کند، ظرفیت باتری شمارا تا ۱۲۰ درصد افزایش دهد. این قاب با یک پورت میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود که اگر هنگام شارژ به گوشی شما متصل باشد، می‌توانید گوشی خود را نیز هم‌زمان شارژ کنید. اکثر بررسی‌های وب‌سایت آمازون این قاب محافظ را علت ضخامت بسیار کم و قدرت شارژ دهی بالایش ستایش می‌کنند، هرچند که عده‌ای نیز به علت شارژ دهی نامناسب از این محصول انتقاد می‌کنند اما محصولات کمپانی انکر به‌اندازه ۱۸ ماه نیز گارانتی دارند که می‌توانید در صورت هرگونه مشکل، به‌راحتی محصولی که خریدید و از آن راضی نیستید را تعویض کنید.

? یک محافظ گوشی ضد آب 

اگر شما در سفرهایتان زیاد به کنار دریا یا استخر می‌روید باید به‌شدت مراقب گوشی هوشمندتان باشید تا خیس نشود بنابراین ایده خوبی است که برای گوشی خود یک قاب محافظ ضد آب تهیه نمایید که توانایی محافظت از گوشی شما در مقابل خیس شدن را داشته باشد. یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، قاب ضد آب لایف پروف اف‌آر‌ای (Lifeproof FRE) است که بهترین گزینه برای آیفون ۶ می‌باشد. این محصول دقیقا همان‌گونه که تبلیغ می‌شود کار می‌کند، پس اگر گوشی خود را اتفاقی درون آب انداختید اصلاً نیازی ندارید تا برای خشک‌کردن آن به دنبال پارچه یا دستمال بگردید یا اینکه حتی نگران شوید.

? هدفون‌هایی برای حذف صداهای مزاحم 

صدای موتور هواپیما، صدای گریه بچه‌ها و یا هم‌سفرهای پرحرف، همه وهمه بخشی از مشکلات سفرهای مدرن می‌باشند. اینکه بتوانید از سروصدای آن‌ها جلوگیری کنید می‌تواند باعث شود که شما هنگام رسیدن به مقصد راحت و  آسوده باشید نه عصبی و کلافه، اینجاست که شما به یک هدفون باقابلیت حذف صداهای مزاحم نیاز دارید. اگر به دنبال هدفونی باکیفیت عالی و قیمتی مناسب نسبت به امکاناتش می‌گردید، هدفون اچ‌. ار (H.ear) از کمپانی سونی بهترین گزینه است. قدرت حذف صداهای مزاحم این هدفون عالی است و اگر با آن به آهنگ موردعلاقه خود نیز گوش دهید، اصلاً متوجه صداهای اطراف خود نمی‌شوید.

 ? یک ردیاب چمدان 

اگر برای شما پیش‌آمده باشد که در سفر چمدان خود را گم‌کرده باشید، حتماً می‌دانید که پیدا کردن آن چه‌کار اعصاب خورد کن و آزاردهنده‌ای است. حتی ممکن است به‌هیچ‌وجه قادر به پیدا کردن چمدان خود نباشید که در آن صورت باید با وسایل خود خداحافظی کنید. البته وسیله‌ای کوچک و جمع‌وجور به نام تراکدات (Trakdot) نیز وجود دارد که می‌تواند شمارا از دست تمام این احتمالات و استرس‌ها راحت کند. این ردیاب کوچک و کاربردی یک چیپ جی‌اس‌ام را در خود جای‌داده است که اگر فاصله شما با چمدانتان از ۳۰ قدم بیشتر شود، به گوشی اندرویدی یا آی‌او‌اس شما پیام اخطاری ارسال می‌کند. اکثر نظرات درباره این محصول مثبت می‌باشند اما یک نکته منفی درباره این دستگاه وجود دارد و آن اینکه شما باید برای استفاده از این دستگاه یک اشتراک شش‌ماهه، یک‌ساله یا مادام‌العمر بخرید که البته این امر به دلیل وجود یک چیپ جی‌اس‌ام در این دستگاه قابل توجیه است. باید بدانید که جی‌اس‌ام همان سرویسی است که به شما امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک از طریق گوشی موبایلتان را می‌دهد.

? یک کتاب‌خوان ( kindle)

اگر شما یک کتاب‌خوان حرفه‌ای هستید که اهل مسافرت نیز هست، حتما باید یک دستگاه کیندل برای خود تهیه کنید. البته هیچ‌چیز نمی‌تواند جای یک کتاب واقعی با جلدکاغذی و ضخیمش را بگیرد، اما اینکه بخواهید همراه با خود صدها جلد کتاب را در هنگام سفر حمل کنید کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر قصد خرید یک کیندل را دارید، ما به شما مدل پیپر وایت (PaperWhite) را پیشنهاد می‌کنیم، شاید این مدل نسبت به نسخه معمولی آن کمی گران‌تر باشد اما دارای صفحه‌ای با رزولوشن بالاتر به همراه سیستم نوردهی مناسب می‌باشد که نه‌تنها برای چشم‌های شما مناسب‌تر است، بلکه دیگر مجبور نیستید از چراغ‌های حوصله سربری استفاده کنید که در هواپیما بالای سرتان قرار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.