پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
راهنمای سفرنکات سفر

چگونه چمدان را برای سفر ببندیم؟

گاهی ممکن است بستن چمدان به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش از سفر بدل شود. اینکه چه وسایلی برای ما ضروری هستند و چه وسایلی غیرضروری یکی از سؤالاتی است که در زمان بستن چمدان برای همه پیش خواهد آمد. در این مقاله میخواهیم ترفندهایی برای آماده کردن یک چمدون مناسب رو بهتون بگیم.

۱. وسایل ضروری و غیرضروری

حتماً زمانی که اقدام به بستن چمدانتان کرده‌اید این سؤال برایتان پیش‌آمده است که چه چیزی برایم ضروری است و چه چیزی غیرضروری؟ و یا اینکه، از کجا شروع به جمع‌کردن وسایل کنم؟ خوب است که بدانید در اینترنت لیست‌های آماده‌ای از وسایل ضروری و غیرضروری برای سفر به راحتی در دسترس شما هستند؛ که اکثراً جای خالی برای اضافه کردن مواردی که به نظر خودتان مهم است ولی در لیست آورده نشده‌اند نیز دارند.

۲. وسایل کوچک

می‌توانید وسایل کوچک خود مثل هدفون، شارژر، مسواک؛ خمیردندان، نخ؛ سوزن، دوربین و … را به‌صورت جداگانه در کیسه‌های زیپ‌دار بسته‌بندی کنید تا بین وسایل بزرگ‌ترتان گم نشوند و برای استفاده از هرکدام مجبور نباشید کل چمدان را به هم بریزید.

۳. مبارزه با چروک شدن لباس

همیشه پس از درآوردن لباس‌های صاف و اتوخورده‌ای که در چمدان قرار داده بودیم با حجم عظیمی از چروک مواجه می‌شویم. برای اینکه هم لباس‌هایتان چروک نشوند و هم فضای کمتری را در چمدان اشغال کنند می‌توانید لباس‌ها را به‌جای تا کردن لوله کنید. پلاستیک‌های مخصوصی هم موجود هستند؛ که می‌توانید لباس‌های خود را درون آن‌ها گذاشته و سپس هوای داخلش را خلأ کنید. به‌این‌ترتیب لباس‌ها نه چروک می‌شوند و نه جای زیادی را اشغال خواهند کرد.

۴. با لباس‌های روشن خود چه کنیم؟

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که لکه‌هایی روی لباس‌های روشن داخل چمدان ایجادشده باشد. شما برای جلوگیری از این اتفاق احتمالی بهتر است که لباس‌هایتان را پشت‌ورو کرده و سپس درون چمدان قرار دهید.

۵. با کفش‌های خود چه کنیم؟

بهتر است کف کفشتان را با کلاه‌های یک‌بارمصرف که برای رنگ مو کاربرد دارد بپوشانید. از طرفی می‌توانید برای استفاده کردن از تمامی فضای موجود در چمدان خود از فضای درون کفشتان هم استفاده کنید . و داخل کفشتان را با وسایل کوچکی نظیر لوازم‌آرایشی و یا جوراب پرکنید.

۶. چمدان و فرودگاه!

در فرودگاه ممکن است با دو مشکل در خصوص چمدانتان مواجه شوید. یک، اینکه ممکن است چمدانتان را در میان چمدان‌های هم‌شکل اطرافش گم کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل کافی است که چمدانتان را با وسایل خاصی تزئین کنید! مثلاً دور چمدانتان را با ربان ببندید و یا با بندهای رنگی تزئینش کنید. از طرفی می‌توانید اسمتان را به‌صورت بزرگ و خوانا روی چمدان بنویسید.

مشکل دیگری که ممکن است در فرودگاه گریبان گیرتان شود مسئله‌ی اضافه‌ی بار است. هر شرکت هواپیمایی با توجه به نوع پروازی که مسافرانش انتخاب می‌کنند؛ بار مجازی را برای حمل توسط مسافران اعلام می‌کند. اول اینکه از چمدان‌های سبک‌تر استفاده کنید و دوم اینکه قبل از رفتن به فرودگاه، خودتان چمدان را وزن کنید و آن را مطابق با بار مجاز ببندید تا در فرودگاه مجبور نشوید وسایلتان را کم کنید. سعی کنید قبل از بستن چمدان خود از تمام محدودیت‌های شرکت هواپیمایی در خصوص وزن بار مجاز مطلع شوید. همچنین می‌توانید لباس‌های سنگین خود را به‌جای قرار دادن در چمدان بپوشید تا وزن آن‌ها از وزن چمدانتان کم شود. همچنین می‌توانید و وسایلی نظیر شامپو ، صابون، کرم و… را از شهر مقصد تهیه‌کرده و با خود نبرید.

۷. اگر اهل مطالعه هستید

اگر اهل مطالعه هستید و نیاز دارید که چند کتاب را در طول سفر با خود حمل کنید؛ بهتر است پیش از سفر به دنبال نسخه‌ی الکترونیکی آن کتاب‌ها بگردید و از حمل کتاب‌های سنگین بپرهیزید. اگر از کتاب موردنظرتان نسخه‌ی الکترونیک موجود نبود می‌توانید از صفحاتش عکس بگیرید.

۸. نکات ضروری برای خانم‌ها

اگر وسایل آرایشی نظیر رژ گونه و یا پنکک همراه دارید برای جلوگیری از شکستن و پودر شدنشان بین پودر فشرده و درب ظرف پدهای پنبه‌ای قرار دهید.

اگر وسایل ارزشمندی نظیر جواهرات همراه دارید آن‌ها را درون ساک دستی خود حمل کنید و درون چمدان قرار ندهید. ازآنجایی‌که امکان گم‌شدن چمدان وجود دارد؛ حواستان باشد که وسایل ارزشمند خود را به همراه یکدست لباس در ساک دستی خود قرار دهید.شوینده‌های محبوب خود نظیر شامپو و یا شوینده‌ی پوست که امکان دارد در شهر مقصد پیدا نکنید را به مقدار موردنیازتان درون قوطی‌های پلاستیکی کوچک ریخته و برای اطمینان از محکم بودن درب قوطی ابتدا سر قوطی را با سلفون پوشانده سپس درب را ببندید و دورش را با چسب نواری محکم کنید.

۹. پول‌های خود را کجا بگذاریم؟

برای اینکه پول‌هایتان را از دید سارقان دور کنید بهتر است آن‌ها را در بطری‌هایی که مات هستند نگه‌داری کنید. مثلاً اسکناس‌هایتان را درون قوطی کرم و یا درون بطری‌های لوسیون قرار دهید.

۱۰. شیشه‌های ادکلن و عطر

اگر همراه خود تعدادی شیشه‌ی ادکلن حمل می‌کنید برای جلوگیری از تماس آن‌ها با هم و شکستنشان بهتر است بدنه‌ی هر کدام را در ساق جوراب‌هایتان قرار دهید تا به‌عنوان ضربه‌گیر برای شیشه‌ها عمل کنند و شما هم از حمل جعبه‌های جاگیر و سنگینشان بی‌نیاز شوید.

۱۱. نکته‌ای کاربردی برای آقایان

شاید تنها مسئله‌ی مهم برای آقایان در زمان بستن چمدان این باشد که کتشان چروک نشود . تا کردن کت و قرار دادن آن در چمدان اصول خاص خود را دارد. اگر به شکلی که عکس گویای آن است کت را تا کنید و در بالاترین قسمت چمدان ینی روی سایر وسایل و لباس‌ها قرارش دهید نیاز نیست که به‌هیچ‌عنوان نگران چروک شدن کت خود باشید.

 

 

One thought on “چگونه چمدان را برای سفر ببندیم؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.