جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
گردشگری پایدار

رسم و رسوم عجیب و غریب – قسمت اول

? چندین محل در دنیا هستند که برای داشتن عادات عجیب خود معروفند. برخی مسافران ممکن است چنین عاداتی را غیر انسانی یا تابو بدانند. اما آن‌ها که در پس هرچیز به دنبال معنایی هستند، چنین آدابی را ستایش می‌کنند.

حالا اگر عقاید عجیب دیگه ایی وجود دارد که در این متن نیست، میتونید زیر همین پست با ما به اشتراک بذارید

? کُشتی شترها در ترکیه

بسیاری افراد تمایل دارند جنگ شترها را نظاره کنند. گرچه در این جنگ، آسیب جدی به این حیوانات نمی‌رسد، اما توصیه می‌شود از این حیوانات در حین کُشتی گرفتن، دور بایستید زیرا شترها در زمان هیجان، بزاقی از دهانشان خارج می‌شود که چسبناک بوده و بوی نامطبوعی دارد. ترکیه برای تماشای شترها، فرصت مناسبی است و سفری خاطره انگیز برایتان رقم می‌زند.

? پریدن از روی کودک در اسپانیا

ساکنان بخشی کوچک در شمال اسپانیا، مراسمی به نام «ال کولاچو» (El Colacho) دارند که برای دور نگه داشتن شیطان است. در این مراسم، مردان مانند شیطان لباس می‌پوشند و در میان و از روی نوزادانی می‌پرند که بر روی تشک در کنار خیابان قرار داده شده‌اند. اسپانیا، می‌توانید سری به این محل بزنید تا شاید شاهد این رسم جالب باشید.

? عدم استفاده از جوهر قرمز در کره جنوبی

طبق تاریخ گذشته‌ی کره جنوبی، جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد مُرده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از جوهر قرمز برای نوشتن نام افراد، نوعی تابو است و در کره جنوبی باید دقت کنید جوهر قرمز برای نام‌ها استفاده نکنید.

? بارمیتزوا در برزیل

پسران نوجوان در برزیل برای نشان دادن شجاعت و قدرت خود، شیوه‌ای عجیب دارند. قبیله‌ای در برزیل به نام «ساتار ماوه» (Satare Mawe) وجود دارد که شجاعت نوجوانان را با فرو کردن دستشان در کیسه‌ای پر از نوعی مورچه می‌سنجد. گاز این مورچه‌ها، بسیار دردناک بوده و تحمل آن، شجاعت پسران نوجوان را نشان می‌دهد. علاوه بر آن، نباید گریه کنند! در برزیل، رفتن به میان افراد قبیله‌ی ساتار ماوه و مشاهده‌ی مراسم «بارمیتزوا» می‌تواند جالب باشد.

? فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها در تایلند

اگر در سفر با تایلند، میز بوفه‌ای پر از میمون را مشاهده کردید، چندان جای تعجبی ندارد! فستیوالی سالیانه در تایلند وجود دارد که در آن، بیش از ۳ هزار کیلوگرم میوه و سبزی را به چندین میمون از ساکنان «لوپبوری»  (Lopburi) بانکوک می‌دهند. داستان این میمون‌ها به رامایانا برمی‌گردد که افسانه‌ای باستانی است. در این داستان، میمونی شجاع و قهرمان با توانایی‌های انسانی، تازه عروسی را از شر دیوی ۱۰ سر نجات می‌دهد. افراد محلی عقیده دارند به دلیل آنکه این میمون در لوپبوری بوده، میمون‌های موجود در این محل، نوادگان او هستند. این میمون‌ها جاذبه گردشگری تایلند هم هستند و به همین خاطر است که در سال ۱۹۸۹، ایده‌ی فستیوال بوفه میمون شکل گرفت تا گردشگران بیشتری جذب این محل شوند.

 ?پرت کردن دندان در یونان

در برخی فرهنگ‌ها، دندان کودک را در زیر بالشت می‌گذارند به این امید که پری دندان، جای آن پول بگذارد. اما در یونان، دندان کودک را به روی پشت بام پرت می‌کنند! بنا به اعتقاد یونانیان، چنین کاری شانس می‌آورد. پس از آن، آرزو می‌کنند دندان آن‌ها در بزرگسالی، دندان‌هایی سالم و قوی باشند. در یونان، پشت بام‌ها را نگاه کنید! شاید دندانی روی آن دیده شود که نشانگر این فرهنگ باشد.

? جنگ گوجه‌ای در اسپانیا

«لاتوماتینا» (La Tomatina)، نام بزرگترین جشنواره‌ی جنگ با گوجه فرنگی است. این رسم عجیب در میان والنسیایی‌های «بونیول» (Bunol) رواج دارد و در آن، گوجه فرنگی‌ها به عنوان سلاح مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فستیوال، در آخرین چهارشنبه‌ی ماه آگوست برگزار می‌شود. اگر اسپانیای شما مصادف با این رویداد است، شرکت در آن را از دست ندهید.

? پولترابند در آلمان

«پولترابند» (Polterabend)، رسمی در آلمان است که درست پیش از ازدواج زوج‌ها برگزار می‌شود. در این رسم، فامیل‌ها و دوستان نزدیک زوج، در مراسمی صمیمانه، گردهم می‌آیند. سپس تمام مهمانان باید هرچه می‌بینند بجز آنچه شیشه‌ای است، بشکنند! زمانی که تمام خانه تبدیل به میدان جنگ و آشوب شد، زوج باید به کمک یکدیگر، آن را تمیز کنند. دلیل این کار برای یادگیری ارزش همکاری با هم و انجام کارهای دشوار است. از آلمان برای آشنایی بیشتر با آلمانی‌ها استفاده کنید.

? شب جادوگران در جمهوری چک

پراگ به داشتن رسوم عجیب و غریب، معروف است. یکی از این مراسم‌ها، این است که زوج‌های جوان از روی خاکسترهای درحال سوختن می‌پرند. در این روز، مردان مجرد نیز جلوی در منزل بانویی که به آن علاقمند هستند، شاخه‌ای تازه بریده شده از درخت به عنوان پیشکش می‌گذارند. پیشتر اعتقاد داشتند که در این شب، شیطان قدرت می‌گیرد. بنا به افسانه‌ها، در این شب، گروه‌های جادوگران بر روی جاروهای خود، در دل آسمان پرواز می‌کنند و افراد محلی چک معتقدند آتش‌ها، آن‌ها را در کام شعله‌های خود می‌کشند. امروزه این جشن، با آرامش بیشتری برگزار می‌شود و بزرگترین شعله آتش در کشور را در پایتخت برپا می‌کنند.

? جشن حنابندان در کشورهای مسلمان

فرهنگی عجیب در اسلام وجود دارد که خانواده‌ی عروس در آن، دست، پا و بازوی عروس را با حنا نقاشی می‌کنند که نماد زنانگی است و بنا به اعتقادات، سبب باروری و شانس برای آن بانو خواهد شد. این رسم، دو روز پیش از ازدواج برگزار می‌شود.

? هاکا در نیوزیلند

مائوری، رسمی در نیوزیلند است که شامل خُرخُر کردن، تهدیدهایی با صورت، شعار دادن با صدای بلند، پا بر زمین کوبیدن، زوزه کشیدن از ته گلو، جنباندن زبان و کوفتن بر روی سینه می‌شود. این کارها تنها برای ایجاد رعب و وحشت در حریف صورت می‌گیرد. سفر به نیوزیلند، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با ساکنان این محل است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.