جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
رویداد گردشگریگردشگری پایدار

موسیقی اقوام ایرانی در نمایشگاه گردشگری تهران

همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، گروه های هنری از سراسر ایران در این نمایشگاه به اجرای موسیقی و برنامه های آیینی می پردازند.

هنرمندان این گروه ها از ۲۷ استان کشور در جشنواره گردشگری تهران حضور دارند و اجراهای این بخش، هر سال از پر مخاطب ترین بخش های نمایشگاه به شمار می آید.

محوطه نمایشگاه بین المللی تهران هر روز از ساعت ۱۰ صبح محل اجرای موسیقی و حرکات آیینی ۶ استان کشور است که در روز نخست، گروه کرمان با اجرای متفاوت رقص محلی عروسی جیرفت، با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

برنامه آیینی کرمان تا روز جمعه ۶ بهمن ۹۶ در غرفه این استان در سالن ۳۸ نمایشگاه بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.

سیستان و بلوچستانی ها، مردمان بوشهر، عشایر کهگیلویه و بویراحمد و بختیاری ها نیز روز، چهارم بهمن به میدان آمدند و هنر خود را به نمایش گذاشتند.

گروه های رقصنده خردسال از استان گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی با اجراهای خود نمایشگاه گردشگری را تحت تاثیر قرار دادند.

کارناوال موسیقی موزیکال سوار بر درشکه های قاجاری نیز از دیگر جاذبه های هنری نمایشگاه یازدهم گردشگری به شمار می آید.

در این نمایشگاه، گروه های موسیقی و آیینی اقوام ایرانی اجراهای رایگانی را به نمایش می گذارند، هر روز از ساعت ۱۰ صبح در محل نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند و بعدازظهرها هم از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سالن خلیج فارس به روی صحنه خواهند رفت.

خراسان جنوبی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، اصفهان و خراسان شمالی ۴ بهمن، سیستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، ایلام، لرستان و کردستان ۵ بهمن، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان غربی، همدان، خوزستان و کرمان ۶ بهمن به فاصله هر نیم ساعت در سالن ۳۸ خلیج فارس، اجرای موسیقی خواهند داشت.

تمام این گروه ها پیش از اجرا مجوز دریافت می کنند و تماشای آن ها بدون پرداخت هزینه خواهد بود.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که از روز سه شنبه آغاز به کار کرد تا جمعه ساعت ۲۱ با اجرای این گروه های موسیقی برپاست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.