سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
راهنمای سفر

سفری کوتاه به ارمنستان – برداشت اول

با دیدن این ویدیو، سفری کوتاه به ارمنستان داشته باشید:

 

▪️ برخی از مکانهای دیدنی ارمنستان

 ? معابد و کلیساها قطعا در دسته اول جای می‌گیرند که گارنی و گغارد از معروفترین‌ها در این دسته‌اند. جالب‌ترین نکته درباره این صومعه‌ها شباهت زیادشان به معابد یونانی است، چون قدمت آن به دوره هلنیستی بر می‌گردد، دومین معبد معروف، کلیسای سنت جان است که از سنگ خاصی به نام توف ساخته شده است.

? از دیگر جاذبه‌های تاریخی ارمنستان کلیسای جامع زوارتنوتس است. این ساختمان قدیمی بر اثر زلزله‌های شدید تا حد زیادی ویران شده است ولی هنوز بقایای آن باقی مانده و به کمک راهنما می‌توانید برخی از اسرار معماری این بنا را دریابید. علاوه بر این کلیسا، نمای زیبایی از کوه آرارات را هم می‌توانید ببینید، گرچه این کوه اکنون در قلمرو ترکیه واقع شده است، ولی از نمادهای کشور ارمنستان به شمار می‌رود.

 

? بنای کاسکاد یکی از مهم ترین دیدنی های ایروان به حساب می آید که اغلب گردشگران این شهر از آن دیدن می کنند، کاسکاد در حقیقت پلکانی عظیم است که با الهام از طرح آبشار ساخته شده و چهره ی زیبایی دارد. ساخت کاسکاد از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۰ میلادی به طول انجامید.

 

? دریاچه سوان یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی ارمنستان است. در این سایت تفریحی قایق‌های بسیار مدرنی جهت قایقرانی وجود دارد. حتی می‌توانید یک قایق کوچک اجاره کنید و از قایقرانی روی دریاچه لذت ببرید.  در اطراف دریاچه، اقامتگاه‌های متنوعی بسته به بودجه و سلیقه شما از کمپ‌های مسافرتی گرفته تا هتل‌های لوکس وجود دارد.

 

? اگر زمان برای بهتر گشتن در ارمنستان دارید می توانید به روستاهای اطراف سر بزنید و از نزدیک با نحوه پخت غذاهای سنتی ارمنی آشنا شوید. یا می‌توانید به باغ‌های زیبای انگور رفته و در چیدن انگور مشارکت کنید. یشنهاد می‌کنیم حتما به کنسرت‌های موسیقی بروید. و از رستورا‌نهای محلی دیدن کنید. ارمنستان بازارهای زیبایی دارد که دیدن و خرید از آنها خالی از لطف نیست.

 

? اگر علاقه به سرما و اسکی کردن دارید، باید بدانید که ارمنستان به دلیل پیست‌های اسکی خارق‌العاده‌اش شهرت خاصی دارد. این کشور مکان فوق‌العاده‌ای برای استراحت و تجدیدقوا است، حتی لازم نیست نگران برداشتن تجهیزات باشید چون همه‌چیز در همه‌جا در دسترس است. فقط نام تساخ‌کادزور را به خاطر داشته باشید. این نام متعلق به یکی از شهرهای ارمنستان است که در آن چشمه‌های آب گرم و مراکز درمانی طبیعی بسیاری وجود دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.