جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
آموزش گردشگرینکات سفر

نبایدهایی در بعضی کشورها

یونان برای کفش‌های پاشنه‌بلند شما جایی ندارد. از سال ۲۰۰۹ پوشیدن چنین کفش‌هایی در مکان‌های تاریخی ممنوع شده است. دلیل این ممنوعیت این می‌باشد که کفش پاشنه‌بلند فشار زیادی به زمین وارد کرده و ممکن است باعث تخریب بافت تاریخی شود. شما ممکن است جریمه سنگینی بابت انجام این کارها در برخی کشورها بپردازید. دلایل زیادی برای سفر وجود دارد. برخی گردشگران به دنبال کسب تجربه در رابطه با فرهنگ و غذاهای بومی منطقه هستند و برخی دیگر به امید یافتن تاریخ و طبیعت دورافتاده در سرزمین‌های دیگر می‌گردند. اما به هر دلیلی که سفر می‌کنید بهتر است بدانید که برخی کشورها قوانین به خصوصی دارند که به نظر شما ممکن است عجیب باشد. در اینجا ۲۰ کاری که در کشورهای مختلف ممنوع هستند و شما از آن‌ها بی‌اطلاع هستید را معرفی می‌کنیم.

? کودکان در کانادا نمی‌توانند با استفاده از رورورک راه بروند

روروک یک وسیله ساده است که به فعال‌تر شدن کودک شما کمک می‌کند. اما کانادایی‌ها استفاده از آن‌را ممنوع کردند زیرا معتقدند با این کار امنیت کودک از بین خواهد رفت. کودکان در کانادا باید قبل از راه رفتن سینه‌خیز بروند زیرا استفاده از رورورک در سال ۲۰۰۴ به خاطر خطرناک بودنش ممنوع شد. کانادایی‌هایی که با روروک مشاهده شوند ملزم به پرداخت جریمه تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا هستند.

 

? شما نمی‌توانید بدون اجازه در تبت تناسخ کنید

دولت چین قوانینی وضع کرد که بتواند تناسخ راهب‌های بودائی را کنترل کند. راهب‌های بودائی نمی‌توانند بدون اجازه از دولت چین دست به تناسخ بزنند. این قانون در سال ۲۰۰۷ وضع شد. اعمال این قانون بسیار دشوار است و به نظر می‌رسد که برای توهین به دالایی لاما و کمرنگ کردن نفوذ او در جامعه، دولت چین دست به چنین کاری زده باشد.

? آدامس جویدن در سنگاپور غیرقانونی است

آدامس جویدن در سنگاپور عمل بدی تلقی می‌شود. تعدادی قوانین غیرمعمول در سنگاپور وجود دارد. مردم ممکن است به خاطر این کار جریمه و حتی بازداشت شوند. در این کشور تنها استفاده از برخی انواع آدامس‌ها که خاصیت درمانی دارند مجاز است.

? در مدارس فرانسه برای استفاده از سس کچاپ، مایونز و نمک محدودیت وجود دارد

برخی می‌گویند دولت فرانسه برنامه‌ای برای مبارزه با سس کچاپ، مایونز و نمک دارد اما این موضوع حقیقت ندارد. هدف از این کار بهبود رژیم غذایی در مدارس فرانسه است. در این قانون نوشته‌شده که هیچ نوع سس نباید در دسترس کودکان به‌صورت آزادانه قرار بگیرد اما بر اساس غذایی که می‌خورند و با اعمال محدودیت آن‌ها می‌توانند سس مصرف کنند. این قانون در سال ۲۰۱۱ برای آنچه که خود مبارزه با چاقی می‌نامند وضع شد.

? مردم در عربستان و پاکستان اجازه ندارند ولنتاین را جشن بگیرند

در سال ۲۰۱۷ پاکستان جشن ولنتاین را قدغن کرد زیرا آن‌ها معتقد بودند که این یک سنت اسلامی نیست چون در آن عشق به خدا ابراز نمی‌شود. پس از آن‌که مقامات و روحانیون ولنتاین را ممنوع اعلام کردند، اندونزی هم حرکت مشابهی انجام داد. همچنین عربستان سعودی نیز فروش لوازم ولنتاین را در سال ۲۰۰۸ قدغن کرد.

? نگهداری از ماهی قرمز در کاسه بزرگ شیشه‌ای در ایتالیا ممنوع است

در کشور ایتالیا و شهر رم، نگهداری از ماهی قرمز در یک تنگ بلوری ممنوع است. این کار ظالمانه تلقی می‌شود و دانشمندان می‌گویند ظرف گرد باعث کم شدن اکسیژن شده و منجر به کور شدن ماهی می‌شود. در سال ۲۰۰۵ قانون دیگری در این رابطه وضع شد که به‌واسطه آن اعطای ماهی قرمز یا هر حیوان دیگر به شخص دیگر به‌عنوان جایزه ممنوع است.

? به گردش نبردن سگتان در رم هم از دیگر موارد ممنوعیت است

صاحبان سگ‌ در رم موظف هستند که سگ‌هایشان را برای گشت‌وگذار بیرون ببرند. ایتالیا همان‌قدر که به ماهی قرمز اهمیت می‌دهد به سگ‌ها هم اهمیت می‌دهد. قوانینی که در سال ۲۰۰۵ وضع شد هرکسی که صاحب سگ است را موظف به مراقبت و گرداندن آن در هوای آزاد می‌کند. اگر این کار را نکنید ممکن است ۷۰۰ دلار جریمه شوید. همچنین رها کردن حیوانات در ماشین زیر نور آفتاب با شیشه‌های بسته نیز قدغن است.

? وبلاگ‌هایی که به‌صورت ناشناس نوشته می‌شوند و بیش از ۳۰۰۰ بازدید در روز دارند در روسیه ممنوع هستند

بلاگرهای روسیه که آمار بازدید بالایی دارند موظف هستند که به‌صورت قانونی هویت وبلاگ خود را ثبت کنند وگرنه جریمه می‌شوند. در سال ۲۰۱۴ چنین قانونی در روسیه به اجرا درآمد. همچنین استفاده از وب‌سایت‌های غیراخلاقی روسی در روسیه ممنوع است و کاربران ممکن است ۲۸۰ تا ۱۴۰۰ دلار و دارندگان وب‌سایت تا ۱۴ هزار دلار جریمه شوند.

?در روسیه، بلاروس و قزاقستان شما باید لباس‌های زیری بپوشید که حداقل ۶ درصد کتان داشته باشد

در این کشورها شما در هیچ مغازه‌ای نمی‌توانید لباس‌زیری پیدا کنید که کمتر از ۶ درصد کتان داشته باشد. در سال ۲۰۱۳ قوانینی در روسیه، بلاروس و قزاقستان اجرا شد که در آن استفاده از لباس‌های زیر نازک قدغن شد. البته باید بدانید که این قانون تنها برای لباس‌هایی است که مستقیماً با پوست در ارتباط هستند. این قانون به خاطر سلامت پوست مردم وضع‌شده است.

 

? برخی از اسامی کودکان در کشورهای دانمارک، ایسلند و پرتغال قدغن هستند

اسامی که روی کودکان خود می‌گذارید در برخی کشورها به‌شدت تحت کنترل هستند که در آینده مشکلی برای کودک پیش نیاید. برای مثال در پرتغال اسامی که جنسیت کودک را زیر سؤال ببرد ممنوع است. مردم در کشور پرتغال برای نام‌گذاری روی کودکان باید به لیست دولتی مراجعه کنند. در دانمارک نیز قوانین مرتبط بانام گذاری کودکان، والدین را از گذاشتن نامی که در آینده روی روح و روان کودک اثر بگذارد منع می‌کند. بنابر گفته هافینگتون پست شما می‌توانید هر اسمی که دوست دارید روی فرزندتان بگذارید و احتیاج به نام‌گذاری از روی لیست نیست اما باید ابتدا این نام تائید شود. قوانین ایسلند نیز تقریباً مشابه دانمارک است اما در ادامه از والدین می‌خواهند که حداقل دو یا سه اسم جایگزین برای فرزند خودشان انتخاب کنند. اسامی جدید همیشه وارد لیست رسمی دولت می‌شوند.

? پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در مکان‌های تاریخی یونان ممنوع است

یونان برای کفش‌های پاشنه‌بلند شما جایی ندارد. از سال ۲۰۰۹ پوشیدن چنین کفش‌هایی در مکان‌های تاریخی ممنوع شده است. دلیل این ممنوعیت این می‌باشد که کفش پاشنه‌بلند فشار زیادی به زمین وارد کرده و ممکن است باعث تخریب بافت تاریخی شود.

? سوئدی‌ها اجازه ندارند از کودکان در تبلیغات استفاده کنند

در سوئد تبلیغاتی که در آن از کودکان استفاده شود به‌طورکلی ممنوع هستند. همچنین تنبیه خارجی کودکان در مدارس و خانه هم غیرقانونی است. این کشور اولین جایی بود که چنین قوانینی در سال ۱۹۷۹ وضع کرد و به دنبالش بیش از ۳۰ کشور هم‌چنین قوانینی را اجرا کردند.  سوئد برای حفاظت از کودکان چنین قانونی را وضع کرده است. از دهه ۹۰ میلادی این قانون در حال اجرا بوده و تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند از کودکان زیر ۱۲ سال استفاده کنند. همچنین تبلیغ تلویزیونی درست پیش یا پس از برنامه کودک نیز نباید پخش شود.

? محدودیت‌هایی در رابطه با میزان سروصدایی که تولید می‌کنید در کشور استرالیا وجود دارد

در ویکتوریای کشور استرالیا، شما نمی‌توانید هر زمان که خواستید جاروبرقی بکشید. در ساعات مشخصی از روز ایجاد سروصدا غیرقانونی است، خصوصاً شب‌ها زمانی که همسایه‌های شما خواب هستند اجازه ندارید فعالیت‌های پر سروصدا داشته باشید. در روزهای تعطیل نیز وضع به همین صورت است.

?در برخی از کشورهای اروپایی شما باید کارت شناسایی‌تان را همیشه به همراه داشته باشید

همراه داشتن کارت شناسایی با عکس در برخی کشورها اجباری است. در کشورهایی مثل آلمان، مجارستان، بلژیک، هلند، اتریش و اسپانیا چنین قوانینی وجود دارد. حتی اگر شهروند آن کشور نباشید قوانین در مورد شما هم به کار می‌رود. بنابراین پاسپورت خود را همیشه به همراه داشته باشید.

? از سکه پنی در کانادا استفاده نکنید

کانادایی‌ها اجازه ندارند بیش از ۲۵ پنی در هر خرید استفاده کنند. این قانون به خاطر حذف سکه از چرخه مالی کانادا در سال ۲۰۱۳ وضع‌شده است. دولت این قانون را برای کمک به اقتصاد و مالیات کم‌تر روی محیط‌زیست وضع کرد.

? در ژاپن کمپانی‌هایی جریمه می‌شوند که کارمندان آن اضافه‌وزن دارند

کارمندان ژاپنی مدام وزن می‌شوند تا سطح سلامتی آن‌ها بررسی شود. قانونی در سال ۲۰۰۸ در ژاپن تصویب شد که طی آن دولت موظف به اندازه‌گیری دور کمر کارمندان بین ۴۰ تا ۷۴ ساله است. اگر دور کمر شما مطابق استانداردهای تعیین‌شده نباشد به شما رژیم غذایی می‌دهند و کمپانی که در آن کار می‌کنید موظف به پرداخت جریمه است. این قانون برای کمک به کسانی که اضافه‌وزن دارند و تشویق مردم به زندگی سالم وضع شد.

? در استرالیا تولید و بازنشر میم اینترنتی ممنوع است

تولید و بازنشر میم‌های اینترنتی ناقض حقوق کپی‌رایت در استرالیا هستند. میم یک واحد بنیادی از نظرات، نمادها و یا کنش‌های فرهنگی است که از طریق بیان، رفتار، رسوم و سایر پدیده‌های قابل تقلید توان انتقال از یک ذهن به اذهان دیگران را داراست. قوانین کپی‌رایت سختی در استرالیا وجود دارد. قانونی در استرالیا موجود است که می‌گوید انتشار یک موضوع که بر صاحب اصلی اثر تأثیر می‌گذارد ممنوع است. این قانون به این معناست که انتشار میم اینترنتی هم غیرقانونی به شمار ‌می‌آید. استرالیا تلاش می‌کند که با به‌روز نگه‌داشتن قوانین و در دسترس گذاشتن آن برای شهروندان، آنان را از قوانین کپی‌رایت مطلع کنند.

? شما نمی‌توانید حتی به‌عنوان شوخی نقش هیتلر را در آلمان یا اتریش بازی کنید

در اتریش و آلمان بزرگداشت هیتلر ممنوع است. یک فرد ۲۵ ساله که مثل هیتلر لباس پوشیده بود هم به خاطر این قانون یک‌بار دستگیر شد.

? شما اجازه توقف در اتوبان‌های آلمان را ندارید

بنابراین قانون، آلمانی‌ها اجازه ندارند در اتوبان توقف کنند یا حتی نباید سوخت تمام کنند. همچنین قدم زدن در اتوبان از دیگر ممنوعیت‌های این کشور است و انجام این کارها می‌تواند باعث یک جریمه ۱۰۰ دلاری برای آن‌ها شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.