پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
راهنمای سفرنکات سفر

راه‍های خلاصی از صف‌ جاذبه‌ها

احتمالاً دلیل این‌که این همه راه را تا اروپا آمده‌اید این است که از جاهای معروفی مثل برج ایفل در فرانسه، کلیسای وستمینستر در انگلیس یا کولوسئوم در رم دیدن کنید؛ اما معمولاً مردم این نکته را فراموش می‌کنند که همزمان با آن‌ها، میلیون‌ها توریست دیگر نیز به همین خاطر به این کشورها سفر می‌کنند. وقتی می‌شود با استفاده از چند ترفند، از وقتتان در سفر نهایت استفاده را ببرید، چرا آن را در شلوغی‌ها و ایستادن در صف‌های طولانی تلف می‌کنید؟ راهکارهایی که در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم، در همه‌ی کتاب‌های راهنمای سفر نوشته شده‌اند؛ پس این کار، راز خاصی ندارد؛ فقط باید روی کسب اطلاعات کافی و برنامه‌ریزی‌ بیشتر کار کنید.

زمان بندی درستی داشته باشید
در خیلی از شهرها، امکان بازدید از بعضی مقاصد گردشگری در روزهای خاص وجود ندارد. در فصل‌های گردشگری بیشتر از هر زمانی این موضوع مهم است؛ زیرا وقتی بیشتر جاها در یک روز به خصوص تعطیل باشند، مردم به سمت مکان‌های باقی مانده‌ی معروف هجوم می‌برند. برای مثال، بیشتر موزه‌ها در پاریس، سه شنبه‌ها تعطیل هستند. بنابراین، «کاخ ورسای» که از معدود موزه‌های باز این شهر است، به شدت شلوغ می‌شود. به علاوه، اول وقت از مکان‌های دیدنی بازدید کنید که هنوز زیاد شلوغ نشده‌اند یا بعد از فروخته شدن اکثر بلیت‌ها و اتمام کار همه، تازه گشت و گذارتان را شروع کنید. همچنین، بعضی از جاها یک یا دو روز هفته تا دیر وقت باز هستند که موقعیتی استثنایی برای فرصت طلبان است! زیرا اکثر گردشگرانی که از صبح بیرون بوده‌اند، شب‌ها خسته و مانده در هتل‌هایشان در حال استراحت هستند.

? میانبر ها را بلد باشید
حتی در شلوغ‌ترین مکان‌ها نیز معمولاً یک راه در رو وجود دارد. مثلاً می‌توانید یک راه فرعی پیدا کنید که صف‌های کوتاه‌تری دارند یا به دنبال تورهای راهنمایی بگردید که هنوز جای خالی برای رزرو دارند. ورودی‌ مقاصد گردشگری، تنها مکان برای تهیه‌ی بلیت نیستند؛ می‌توانید از جاهای خلوت‌تری هم بلیت بخرید. در مورد راه‌های فرعی، می‌توانیم موزه‌ لوور فرانسه را مثال بزنیم. برای خلاص شدن از دست گشت امنیتی موزه، راهی ندارید؛ اما به جای ایستادن در صف دیوانه کننده‌ی در ورودی اصلی، می‌توانید به ورودی زیرزمین بروید که خیلی خلوت‎تر است. یک راه دیگری هم وجود دارد که البته کمی برایتان خرج برمی‌دارد، اما کاملاً ارزشش را دارد. رزرو جا در تورهای راهنما، معمولاً از یک ماه جلوتر امکان پذیر است. اگر هم این کار برایتان مقدور نبود، معمولاً حداقل چند جای خالی در این تورها باقی می‌ماند که با پیوستن به آن‌ها می‌توانید از ایستادن در صف خلاص شوید.

از قبل رزرو کنید
یکی از راه‌های کم دردسر برای فرار از شلوغی، زودتر جا رزرو کردن برای خودتان در یک ساعت به خصوص است. امروزه اکثر موزه‌ها با گوشی موبایل قابل رزرو هستند و حتی بعد از خرید بلیت به صورت آنلاین، احتیاجی نیست آن را پرینت کنید. کافی است تا در وقت رزرو شده‌ به آنجا بروید و با چهره‌ای پیروزمندانه از کنار صف رد شوید و بدون معطلی، به بازدیدتان برسید!

کارت گردشگری و بلیط ترکیبی تهیه کنید


برای بیشتر مکان‌های دیدنی، می‌توانید کارت گردشگری تهیه کنید که تا مدت زمان به خصوصی (معمولاً ۲۴ ساعت) اعتبار دارند. با استفاده از این کارت‌ها، هزینه‌ی ورودی اکثر جاذبه‌های گردشگری، برایتان رایگان یا بسیار کم درمی‌آید. همچنین بیشتر کارت‌های گردشگری، استفاده‌ی رایگان از وسایل نقلیه‌ی عمومی، دفترچه‌ی راهنما و نقشه‌ی شهر را نیز شامل می‌شوند. حتی اگر هزینه‌ی پایین آن نسبت به خدماتی که دریافت می‌کنید را در نظر نگیریم، همین که شما را از صف‌های طولانی نجات می‌دهند و برایتان وقت بیشتری می‌خرند، دلیل خوبی برای گرفتن این کارت‌ها است. علاوه بر آن، کارت‌های گردشگری برای شما این امکان را به وجود می‌آورند تا به صورت رایگان از مکان‌هایی که شهرت جهانی ندارند نیز بازدید کنید؛ کاری که اگر مجانی نبود، شاید آن را انجام نمی‌دادید. گزینه‌ی بعدی، یعنی بلیط‌های ترکیبی، به این شکل هستند که ورودی یک جای معروف را با یک یا دو مکان کم اهمیت‌تر، ترکیب می‌کنند. شاید نسبت به گزینه‌ اول، کمی برایتان گران‌تر دربیاید، اما اگر امکان خرید کارت گردشگری را نداشتید، بلیط‌های ترکیبی نیز انتخاب خوبی برای فرار از شلوغی‌ها به حساب می‌آیند. در هر صورت، اگر یکی از این کارت‌ها را در دست دارید، خجالت نکشید و به جلوی صف بروید تا از آنجا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.