سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
استارتاپبازاریابی گردشگریکارآفرینی گردشگریگردشگری الکترونیکگردشگری پایدارگردشگری خلاقگردشگری نویننوآوری

نوآوری در گردشگری دوبی

به مناسبت روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸

اداره گردشگری و بازاریابی تجاری دوبی همراه با برخی از شرکای صنعتی دومین چالش گردشگری سالانه را راه‌اندازی کرده‌اند و  به‌دنبال نوآوری در‌ گردشگری دوبی هستند.

این چالش یک رقابت استارت‌آپی برای شرکت‌ها‌ست تا با نوآوری در‌ گردشگری دوبی، تجربه گردشگری این شهر را متحول کنند.

از جمله این شرکا می‌توان به یونیون، با سایر شرکا‌ی صنعتی مانند آتلانتیس هتل، سازنده اولین مقصد سرگرمی در منطقه‌ و عمار هاسپیتالیتی گروپ، بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده املاک منطقه، اشاره کرد.

در چالش نوآوری در‌ گردشگری دوبی، ۲۰متقاضی انتخاب خواهند شد تا با هم رقابت کنند. استارت‌آپ‌های منتخب این فرصت را دارند تا راهکارهای نوآورانه خود را ارائه دهند و با شرکای این چالش در ارتباط باشند.

۴برنده انتخاب خواهد شد و هر یک جایزه ۵۰هزار درهمی دریافت خواهند کرد. فرصت‌هایی برای شراکت در آینده، برنامه‌های آزمایشی و استفاده از فناوری‌های آنها نیز تمرکز اصلی حامیان مالی برنامه نوآوری در‌ گردشگری دوبی هستند.

بخش هوش مصنوعی به دنبال استارت‌آپ‌هایی است که کاربردهای منحصر‌به‌فردی از فناوری‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند تا یک تجربه تازه برای مهمانان هتل و گردشگران ایجاد کنند.

اکوسیستم دیجیتالی نوآوری در‌ گردشگری دوبی، با مشارکت آنتلانتیس هتل، به دنبال استارت‌آپ‌هایی است که از فناوری استفاده می‌کنند که می‌تواند بازخوردهای مهمانان درباره تجربه گردشگری‌شان را دریافت کند و فعالیت‌های اضافی را برای مهمانان پیشنهاد دهد.

بخش واقعیت افزوده/واقعیت مجازی، با شراکت عمار هاسپیتالیتی گروپ، به دنبال استارت‌آپ‌ها‌ست که از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده می‌کنند تا به تصویرسازی گذشته، حال و آینده جاذبه‌های گردشگری دوبی کمک کنند.

بخش بلاکچین در گردشگری دوبی نیز به دنبال استارت‌آپ‌هایی است که بتوانند از فناوری بلاکچین خود برای تجربه گردشگری در دوبی استفاده کنند و تمرکز آنها بر خرده‌فروشی باشد.

هدف نهایی نیز افزایش ترافیک گردشگر و تسهیل خرید برای گردشگران است. یوسف لوتاه، مدیر اجرایی – توسعه و سرمایه‌گذاری گردشگری، اداره گردشگری و بازاریابی تجاری دوبی‌ می‌گوید: از طریق چالش نوآوری در‌ گردشگری دوبی، ما می‌خواهیم نوآوری فناورانه و تفکر پیشرو را در صنعت گردشگری تقویت کنیم‌ و یک پلتفرم در اختیار کارآفرینان قرار دهیم تا به دنبال موفقیت در بازار کار باشند.

منبع: هفته‌نامه شنبه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.